.
.
به ادامه مطلب بروید...
اینستاگرام، راهی سریع و سرگرم کننده برای به اشتراک گذاری رویدادها و اتفاقات روزمره زندگی با دوستان و آشنایان از طریق عکس و تصویر است. این رسانه اجتماعی در ۶ اکتبر سال ۲۰۱۰ میلادی راهاندازی شد و در طی سه سال اخیر، به یکی از پرطرفدارترین سرویس های دنیای رسانه های اجتماعی با رتبه جهانی زیر ۴۰ تبدیل شده است. در پی خرید این وب سایت از سوی فیسبوک، جامعه کاربران اینستاگرام رشد قابل توجهی داشته و در حال حاضر بالغ بر ۱۵۰ میلیون کاربر دارد که بیش از ۸۵۰۰ کلیک در هر دقیقه داشته و بیش از ۱۰۰۰ پست را در هر دقیقه در این رسانه به اشتراک میگذارند. با جذب این تعداد مخاطب در سطح جهان، امروزه دیگر اینستاگرام، یک رسانه صرف برای به اشتراکگذاری عکسهای شخصی نیست، بلکه به یک ابزار موثر بازاریابی بصری برای تبلیغ برندهای بزرگی نظیر نایک، استارباکس، ان بی ای، آدیداس و… تبدیل شده است.
به هر حال، اگر کسب و کاری دارید و خواهان بهرهگیری از پتانسیلها و ظرفیتهای این رسانه هستید، میتوانید با درنظرگرفتن نکات زیر، اهداف تجاری خود را از طریق اینستاگرام دنبال نمایید.
دانستنی های اینستاگرام
چه کسی باید از آن استفاده کند |
هتل ها، رستوران ها، شرکت های تولیدکننده کالاهای مصرفی، کسب و کارهایی که حوزه کاری آنها سبک زندگی، مواد غذایی، مد و لباس، برندسازی شخصی، عطر و جواهرات و کالاهای لوکس است. |
چه چیزی را باید بر روی آن به اشتراک گذاشت |
عکس، تصویر و فیلم های کوتاه ( کمتر از ۱۵ ثانیه، حالت بهینه است) |
دفعات بهینه ارسال پست |
روزی یکبار (محتوای خود را بطور مرتب و مستمر منتشر کنید) |
بهترین زمان ارسال پست |
براساس آمارهای موجود، بهترین زمانی که پست ارسالی شما مورد توجه مخاطبان این رسانه اجتماعی باشد، روزهای پایانی هفته و شب ها است؛ |
نکات مهم در استفاده از این کانال |
|
محدودیتها |
اینستاگرام اجازه نمیدهد تصاویرتان را به وب سایت تان لینک کنید، بنابراین سعی کنید اکانت خود را به فیس بوک یا توییتر خود متصل نماید به نحوی که تصاویر در آنجا هم به نمایش درآید. |
ابزارهای مفید |
یکی از ابزارهای مفیدی که شما را در تحلیل عملکردی اکانت خود در اینستاگرام یاری میرساند، Statigram میباشد که با بکارگیری آن، میتوانید تعداد لایکهای دریافتی خود، آمار مربوط به مطالب و تصاویری که بیشترین بازدید را داشتهاند، میانگین لایکها و کامنتهای دریافتی به ازای هر عکس، گراف توزیع جغرافیایی دنبالکنندگان خود و تحلیلهای پیشرفته بیشتری را مشخص نمایید. |
« ارزش یک تصویر از هزاران کلمه بیشتر است» (ناپلئون بناپارت)
اینستاگرام، رسانهای بصری است که این فرصت را برای شما فراهم میکند تا بدون نیاز به بیان مطلبی خاص یا با حداقل نیاز به نوشتن، با به اشتراک گذارن عکسها و تصاویر جذاب، از قدرت اثرگذاری مثبت آنها بخصوص بر ناخودآگاه افراد و در جهت ایجاد ارتباط نزدیکتر با مشتریانتان و پیشبرد برنامههای بازاریابی خود بهره بگیرید. بنابراین وقت را تلف نکنید و همین امروز اینستاگرام خود را راهاندازی نمایید!
منابع
thenextweb ; allfacebook : searchenginejournal; grasshopper; webrgb